Ghidul începătorului pentru optimizarea SEO

Raul Maroșan

de Raul Maroșan, 7 Iunie 2022

În acest articol introductiv despre SEO, vei afla:

  • Ce este SEOVei afla ce înseamnă SEO și miturile care circulă în online
  • De ce este important pentru afacerea taVei afla cum optimizarea pentru motoarele de căutare este o sursă importantă de clienți
  • Beneficiile SEOVei afla de ce să investești în SEO în locul publicității sau social media

Ce înseamnă SEO?

Să începem cu definiția corectă pentru optimizarea SEO:

SEO înseamnă orice modificare adusă unei pagini web cu scopul de a-i îmbunătăți poziția în rezultatele motoarelor de căutare (SERP).

"SEO" este un acronim pentru "Search Engine Optimization", în traducere "Optimizare pentru Motoarele de Căutare".

"SERP" este acronimul pentru "Search Engine Results Page", în traducere "Pagina cu Rezultate a Motoarelor de Căutare".

Iar când spunem "motoare de căutare" facem referire la Google. Aproape 97% din căutările din România sunt realizate pe Google.

Să vedem ce înseamnă aceste modificări:

Modificări directe (on-page SEO)

Mă refer aici la modificarea conținutului paginii:

  • optimizarea titlului
  • optimizarea conținutului
  • adăugarea unor resurse media (imagini sau video)
  • adăugarea unor linkuri către alte pagini web interne sau externe

Și:

Modificări indirecte

Chiar dacă aceste modificări nu sunt realizate direct asupra paginii pe care vrei să o optimizezi, și ele pot afecta poziția paginii în SERPs:

  • optimizarea tehnică a platformei site-ului
  • linkuri interne către pagină
  • linkuri externe către pagină (backlinks)
  • promovarea offline

De ce ar trebui să îți pese de SEO?

Rolul SEO în digital marketing

Optimizarea SEO este o strategie de digital marketing care poate genera clienți pe termen lung.

Statistici trafic online

Conform unui studiu realizat de BrightEdge, trebuie să știi că SEO are un rol dominant în achiziția de clienți:

  • Căutările organiceOptimizarea SEO este răspunzătoare în medie pentru 53.3% din vizitele unui site
  • Anunțurile plătiteAduc în medie 15% din trafic, însă implică un buget lunar de cheltuieli
  • Social mediaRețelele sociale sunt răspunzătoare organic pentru doar 5% din trafic

Ce poate face optimizarea SEO pentru afacerea ta

Cum arată și aceste statistici, dacă alegi să nu investești în SEO vei pierde o potențială sursă importantă de clienți.

Optimizarea pentru motoarele de căutare este cel mai mare canal online pentru achiziția de clienți.

Însă dacă te-ai decis să investești în optimizare, trebuie să fii foarte selectiv.

Există o mulțime de informații și sfaturi greșite:

Mituri despre SEO

Să vorbim despre câteva mituri care circulă în online.

Mitul #1 "Ajungi prima pagină Google garantat"

O agenție serioasă de marketing nu îți va face niciodată această promisiune.

De ce?

Hai să luăm un exemplu concret de afacere: un cabinet stomatologic în Cluj.

Conform Colegiului Medicilor Stomatologi Cluj, există aproximativ 1600 de medici stomatologi activi și înregistrați.

Să presupunem că doar 10% din ei (160) apelează la servicii de optimizare SEO.

Deja avem o problemă. Prima pagină Google are doar 10 poziții organice.

În SEO nu există garanții. Și nu ai niciun avantaj dacă ești prima pagină Google pentru cuvinte pe care nu le caută nimeni.

Să nu mă înțelegi greșit, link-urile externe către site-ul tău pot ajuta într-o anumită măsură eforturile tale SEO.

Însă nu toate link-urile sunt egale.

Iar cele pentru care trebuie să plătești, nu valorează nimic.

Nu ai nevoie de link-urile nimănui. Concentrează-te să creezi conținut care ajută.

Mitul #3 Trebuie să scrii regulat content

Încă un mit care te poate costa timp și bani.

Contează ce scrii, nu cât scrii. Chiar dacă vei publica postări în fiecare zi, nu înseamnă neapărat că asta îți va ajuta site-ul.

Citește studiul nostru de caz despre paginile optimizate pentru un fotograf. Vei afla cum 2 postări din cele 939 de pagini ale site-ului său sunt răspunzătoare pentru 85% din trafic.

Mitul #4 Un nume de domeniu din cuvinte cheie ajută la SEO

Complet fals.

Domeniile de tipul "exact match" au funcționat la începuturile Google.

Să luăm încă un exemplu din aceeași nișă:

Cuvântul cheie "stomatologie cluj" are un volum de căutări lunare estimat la 1,300 conform Semrush.

Numele de domeniul stomatologiecluj.ro este rezervat și folosit. Unii vor spune că e o alegere bună.

Cu toate astea:

Dacă vei face o căutare pentru "stomatologie cluj", vei afla că site-ul "stomatologiecluj.ro" apare abia pe pagina 6 Google (poziția 50+).

Așa că:

Recomandarea mea este să alegi un nume de domeniu relevant pentru compania ta. Află mai multe despre cum să alegi domeniul web potrivit.

Mitul #5 Trebuie să repeți cuvintele cheie de multe ori

Aceasta este o altă tehnică de manipulare care funcționa pe vremuri.

Repetiția fără sens a cuvintelor cheie poate duce la etichetarea site-ului tău ca Spam. Și chiar poate fi penalizat de către Google.

Nu există o densitate exactă a cuvintelor cheie pe care trebuie să o urmezi.

Procedează în felul următor:

Scrie textele tale într-un mod cât mai natural. Dacă la recitire, ai impresia că te repeți de prea multe ori, apelează la sinonime.

Beneficiile optimizării pentru motoarele de căutare

O campanie SEO realizată corect, folosind cuvintele cheie care contează, poate avea rezultate remarcabile pentru afacerea ta.

  • Trafic constant și relevantImaginează-ți o sursă constantă de clienți care se menține ani de zile
  • Servicii targetatePoți să alegi serviciile pe care vrei să le promovezi
  • Vei economisi din bugetul pentru publicitateÎți vei reduce considerabil bugetul destinat anunțurilor plătite

Dacă ai nevoie de ajutor cu eforturile tale SEO, scrie-ne un mesaj.

Înțelegem că serviciile SEO sunt speculate de mulți.

Din acest motiv îți oferim o ședință de 30 de minute gratuită, fără obligații, în urma căreia vei pleca cu sfaturi practice pe care le poți aplica imediat: