Cuvintele cheie: Ghidul SEO

Raul Maroșan

de Raul Maroșan, 17 Mai 2022

În acest articol vei afla:

  • ce sunt aceste cuvinte
  • cum să alegi cuvintele cheie
  • și cum să le folosești (corect)

Ce sunt cuvintele cheie?

Cuvintele cheie sunt expresiile uzuale folosite de oameni pentru a căuta online. Iar aceste expresii sunt folosite pentru optimizarea SEO a conținutului unui site.

Aceasta este o definiție corectă pentru cuvintele cheie.

O altă denumire pentru cuvintele cheie este termenul "keywords", pe care sigur l-ai auzit de câteva ori.

Pentru a înțelege mai bine conceptul, hai să luăm câteva exemple.

Câteva exemple concrete

Folosirea cuvintelor cheie în câteva situații reale:

Exemplu 1:

Dacă ai nevoie să te programezi la ITP pentru mașină, vei căuta cel mai probabil pe Google:

  • itp
  • verificare itp
  • stație itp
  • itp cluj (sau localitatea ta)

Toate acestea sunt exemple de cuvinte cheie pe care un service auto le-ar putea folosi pentru a-și promova serviciile.

Exemplu 2:

Sau poate ai avut vreodată nevoie de un instalator, și ai căutat:

  • instalator bucuresti (sau localitatea ta)
  • instalator sanitar
  • instalator non stop
  • caut instalator

Acestea sunt alte exemple concrete de cuvinte cheie pe care un instalator le-ar putea folosi pentru a-și promova serviciile.

Alte exemple de căutări:

Exemplu 3:

Vrei să îți faci o pagină Facebook pentru noua ta afacere și nu știi exact care sunt pașii. Vei căuta cel mai probabil:

  • pagina de facebook
  • creare pagina facebook
  • cum creez o pagina de facebook
  • creare pagina facebook firma

Acestea sunt exemple de cuvinte cheie pe care le-ar putea folosi proprietarul unui blog despre social media.

Cuvintele cheie sunt expresiile uzuale pe care le folosim fiecare dintre noi.

Să vedem în continuare cum folosim aceste cuvinte în optimizare.

Despre cuvintele cheie pentru SEO

Cuvintele cheie pentru SEO nu sunt o tehnică magică de optimizare. Sau un mod de manipulare al motoarelor de căutare.

Însă mulți "experți" speculează serviciile de optimizare SEO.

Și folosesc cuvintele cheie într-un mod greșit.

Este o linie fină între o pagină optimizată corect, folosind cuvintele cheie potrivite.

Și o pagină care doar încearcă să manipuleze algoritmii Google (care ulterior va fi penalizată).

Ce trebuie să reții este că aceste cuvinte au rolul de a ajuta oamenii care au nevoie de tine.

De a-i ajuta să te găsească.

La adverto.ro, promovăm marketingul ca un gest de generozitate.

Ca o mână de ajutor oferită de tine, antreprenorul, pentru oamenii care au nevoie de serviciile tale.

Și răsturnăm complet modul de lucru:

Trebuie să scrii pentru oamenii care au nevoie de tine. Și nu pentru interesele tale.

Nu ar trebui să scriu pentru Google?

Cuvinte cheie pentru Google

Să lămurim ceva important:

Nu există un top de cuvinte cheie pentru Google.

Și nu există o listă predefinită a cuvintelor cheie pentru Google.

Însă da, textele tale trebuie să conțină cuvinte cheie. Dar nu pentru Google.

Cuvintele sunt pentru oameni.

Pentru oamenii care au nevoie de ceea ce oferi.

De câte cuvinte cheie e nevoie? Ei bine, să vorbim un pic despre densitatea lor.

Densitatea cuvintelor cheie

Densitatea cuvintelor cheie este raportul dintre frecvența unui cuvânt în text (de câte ori apare cuvântul pe pagina ta) și lungimea textului (adică numărul total de cuvinte).

Iar pentru a afla densitatea, acest raport se înmulțește cu 100 pentru a obține o valoare procentuală.

Densitatea = (Frecvența cuvântului cheie / Lungimea textului) * 100

De exemplu, un text de 1000 de cuvinte, în care expresia "verificare itp" apare de 10 ori, are densitatea acestui cuvânt cheie de 1%:

(10 / 1000) * 100 = 1%

Cu toate astea:

Nu există reguli în ceea ce privește densitatea optimă a cuvintelor într-un text optimizat.

Vei auzi de la unii că "densitatea cuvintelor cheie e prea mare" sau "densitatea cuvintelor cheie e prea mică".

Prostii.

Nu îți pierde timpul cu măsurarea densității cuvintelor cheie.

Scrie conținut!

Singurul lucru ce trebuie să îl reții cu privire la densitatea cuvintelor cheie:

Nu băga cuvinte și expresii în text într-un mod artificial. Și nu repeta cuvintele cheie la nesfârșit.

Vremea în care această tehnică de optimizare manipulare funcționa, a apus de mult.

Scrie textele tale într-un mod cursiv, natural.

Ce cuvinte să folosești?

Alegerea cuvintelor cheie

Cuvintele cheie nu trebuie niciodată intuite.

Uneori, oamenii caută în cuvintele lor. Cu expresii și formulări "greșite" din punctul de vedere al unui specialist.

Să vedem un exemplu:

Unele persoane care vor să își mărească buzele caută acest serviciu folosind termenii "botox in buze".

Ceea ce din punct de vedere medical este total greșit. Orice medic îți va spune că botoxul nu se injectează niciodată direct în buze.

Substanța folosită pentru această procedură este acidul hialuronic.

Însă oamenii caută în felul lor, cum intuiesc sau cum au auzit de la alții.

Poți să ignori această realitate.

Sau poți să vii în întâmpinarea lor cu informații care lămuresc aceste concepții greșite.

Cum alegi cuvintele potrivite?

Cuvintele cheie potrivite pentru site-ului tău, țin de:

  • domeniul tău de activitate
  • și serviciile sau produsele pe care le oferi

Nu există o listă predefinită a acestora.

Cum alegi cuvintele cheie pentru SEO?

Pornești de la câteva cuvinte de bază.

Dacă spre exemplu ești medic psihiatru, cuvintele de bază ar putea fi:

  • psihiatrie
  • depresie
  • anxietate

Practic, domeniul tău de activitate și câteva cuvinte ce fac referire la problemele pe care le rezolvi în calitate de specialist.

Aceste cuvinte de bază le vei introduce rând pe rând într-un generator de cuvinte cheie.

Iar pornind de la acestea, vei primi un raport cu o listă de cuvinte cheie pe care oamenii chiar le caută.

Generatoarele de cuvinte

Generatoarele de cuvinte cheie sunt niște unelte online care crează rapoarte și statistici cu cele mai căutate cuvinte.

(Sigur, aceste servicii au o funcționalitate mult mai vastă, însă nu voi intra în detalii.)

E puțin impropriu spus "generator" de cuvinte.

Termenul corect este de "cercetare" a cuvintelor cheie (de la "keyword research").

Câteva servicii pe care le poți folosi pentru găsirea acestor cuvinte:

Ahrefs și SEMrush pot fi destul de costisitoare dacă nu le folosești la întregul lor potențial.

Însă sunt sigur că vei găsi o metodă de a reduce costurile (vezi "metoda Netflix"), mai ales dacă vei folosi aceste servicii doar ocazional.

Cu ajutorul acestor unelte poți găsi cuvintele cheie pentru site-ul tău.

Cuvinte relevante, pe care merită să le tratezi în textele tale.

Ce trebuie să reții

Cuvintele cheie sunt expresiile uzuale pe care oamenii le folosesc pentru a căuta online:

  • informațiile de care au nevoie
  • serviciile de care au nevoie
  • sau produsele pe care și le doresc

Cuvintele cheie nu trebuie intuite. Ele trebuie descoperite folosind un serviciu de keyword research.

Nu asculta sfaturile legate de densitatea cuvintelor cheie și alte măsurători irelevante.

Scrie pentru oameni.