Descoperă ce este SEO și cum te ajută să ai mai mulți clienți pentru afacerea ta

Raul Maroșan, Specialist SEO · 20 Martie 2024

Dacă ai auzit de "SEO" dar nu ai înțeles exact despre ce este vorba, ai ajuns în locul potrivit.

În acest curs intensiv vei afla tot ce trebuie să știi despre această tehnică:

  • ce înseamnă SEOVei afla ce înseamnă optimizarea SEO pentru site-ul tău
  • cu ce te poate ajutaVom discuta cum SEO poate genera clienți pentru afacerea ta
  • și ce avantaje areVei descoperi dacă SEO este un canal de promovare potrivit pentru tine

Pe scurt:

SEO este o metodă de promovare online care poate să îți aducă clienți.

Urmează să afli cum poți beneficia de pe urma SEO. Citește în continuare:

Ce este SEO

"SEO" este un acronim pentru "Search Engine Optimization", în traducere "Optimizare pentru Motoarele de Căutare".

Iar deoarece 97% din căutările din România sunt realizate pe Google, când spun "motoarele de căutare" fac referire în principal la Google.

Concret:

SEO înseamnă orice modificare făcută unei pagini web cu scopul de a-i îmbunătăți poziția în rezultatele Google.

Cu alte cuvinte:

SEO este o metodă prin care site-ul tău va apărea mai sus în rezultatele Google.

Fără a intra prea mult în detalii, optimizarea SEO a site-ului tău implică o serie de modificări directe (on-page SEO) și indirecte cum ar fi:

  • optimizarea tehnică a platformei site-ului tău
  • optimizarea titlului și a conținutului (folosind cuvinte cheie)
  • adăugarea unor resurse media (imagini sau video)
  • linkuri externe către site (backlinks)
  • linkuri interne către alte pagini ale site-ului
  • și alte operații specializate

De ce ar trebui să iei în considerare marketingul prin SEO:

Cum îți poate ajuta SEO afacerea

Spre deosebire de reclame și postările social media, o pagină optimizată corect poate să devină o sursă constantă de clienți pentru afacerea ta.

SEO înseamnă:

Trafic relevant către site-ul tău

Iată câteva statistici interesante:

Conform unui studiu realizat de BrightEdge, trebuie să știi că SEO are un rol foarte important în achiziția de clienți:

  • optimizarea SEOCăutările organice sunt răspunzătoare în medie pentru 53.3% din vizitele unui site
  • anunțurile plătiteAnunțurile aduc în medie 15% din trafic, însă implică un buget lunar de cheltuieli (care în timp va crește exponențial)
  • social mediaRețelele sociale sunt răspunzătoare organic pentru doar 5% din trafic (chiar dacă implică un volum foarte mare de lucru)

Cu alte cuvinte:

Mai mult de jumătate din vizitatorii unui site provin din SEO.

Iar cum arată și aceste statistici, dacă nu investești încă în SEO, pierzi o pondere mare din oamenii interesați de ceea ce oferi.

SEO înseamnă și:

Mai mulți clienți pentru afacerea ta

Creșterea traficului relevant către site-ul tău înseamnă întotdeauna mai mulți clienți.

Concret, prin SEO îți poți dubla numărul de potențiali clienți care vin prin intermediul site-ului tău.

Comparativ, dacă vrei să ajungi la același număr de clienți prin anunțuri plătite, ai fi nevoit să îți crești cheltuielile cu promovarea de aproximativ 4 ori.

Iar prin social media, ar trebui să postezi de 10 ori mai mult (lună de lună) pentru a ajunge la aceeași valoare a traficului.

SEO mai înseamnă și:

Creșterea reputației tale online

Site-ul afacerii tale are potențialul să îți crească substanțial notorietatea în domeniul tău.

Ai posibilitatea să ieși în întâmpinarea oamenilor care au nevoie de serviciile tale. Și să îți dezvolți afacerea pe termen lung.

Rolul SEO este de a te ajuta să domini piața pe nișa ta de activitate.

Iar dacă te-ai decis să investești în SEO, urmează să îți fac câteva recomandări.

Trebuie să fii foarte atent cu cine alegi să colaborezi:

Cum alegi agenția SEO potrivită

Lăsând la o parte notorietatea, o agenție de optimizare SEO se remarcă prin rezultatele organice pe care le poate livra (și nu prin garanții nerealiste).

Un prim semnal de alarmă pentru tine, este specialistul SEO care îți promite că site-ul tău va fi pe prima poziție Google.

Însă, există o metodă foarte simplă prin care poți să te convingi de experiența și expertiza acestuia:

Caută pe Google cuvinte cheie din acest domeniu:

Găsești site-ul agenției SEO pe prima pagină Google? Dacă răspunsul tău este "nu", poți trage singur o concluzie.

Trebuie să ai în vedere că multe agenții de profil etichetează anunțurile plătite (Google Ads) ca "servicii SEO". Rezultatele din Google marcate "Sponsorizat" nu sunt rezultate SEO, sunt anunțuri plătite.

Dacă plătești unei agenții SEO un buget lunar pe termen lung (care crește regulat) cel mai probabil banii tăi sunt folosiți pentru a face Google Ads.

Cu alte cuvinte, bugetul tău destinat SEO este risipit pe anunțuri, anunțuri care nu au un impact SEO pe termen lung pentru site-ul tău.

În general, o campanie SEO se desfășoară pe o perioadă limitată de 1 până la 6 luni. Iar rezultatele optimizării se mențin ani de zile.

Ce mai trebuie să știi despre promovarea prin SEO:

Avantajele optimizării SEO

O campanie SEO realizată corect, folosind cuvintele cheie care contează, poate avea rezultate remarcabile pentru afacerea ta:

  • Trafic relevantImaginează-ți o sursă constantă de clienți care se menține ani de zile
  • Mai mulți cliențiServiciile tale vor fi descoperite de oameni interesați de ceea ce oferi
  • Reputație onlineCu ajutorul SEO poți domina piața pe nișa ta de activitate

Spre deosebire de anunțurile plătite și promovarea prin social media:

SEO înseamnă o metodă de promovare online scalabilă și sustenabilă.

Cu alte cuvinte, optimizarea SEO promite o creștere pe termen lung a site-ului tău și a numărului de clienți generați pentru afacerea ta.

Dacă ai nevoie de ajutor cu promovarea afacerii tale, sună la +4 0775 159 785.

Numele meu este Raul Maroșan, sunt consultant SEO și îți ofer o ședință de 30 de minute, fără obligații, în urma căreia vei pleca cu sfaturi practice pe care le poți aplica imediat.

Rezervă mai jos: