Optimizarea SEO a site-ului tău pentru oameni (și Google)
Înainte de toate, hai să vorbim despre ce trebuie să știi despre optimizarea SEO și nu îți spune nimeni
Este important să știi că:
- Nu e suficient să apari pe Google Faptul că site-ul tău apare în căutări, nu înseamnă că îți va aduce și clienți
- Nu e suficient să apari pe prima pagină Faptul că ești prima pagină Google, nu înseamnă că vei avea mai multe vânzări
- Nu e suficient nici măcar să fii prima poziție Nici măcar prima poziție Google nu e de ajuns
Poate crezi că vorbesc prostii, dar ascultă-mă până la capăt:
Majoritatea celora care oferă optimizare SEO, încearcă "să îți vândă" o poziție pe prima pagină Google
Dacă nu ești convins de ceea ce spun, te provoc să suni aleator la 3 agenții care oferă optimizare SEO.
Vei înțelege exact despre ce vorbesc.
Cel mai probabil toate 3 îți vor "garanta" prima pagină Google.
Dar e important să știi că nu există garanții în optimizarea SEO.
Citez dintr-un comunicat Google:
No service can guarantee that Google’s search engine, which uses a complex algorithm, will place a particular webpage on the first page of results, much less that it will be the very first result.
O agenție serioasă de marketing nu îți va face niciodată promisiunea că site-ul tău va apărea pe prima pagină.
De ce?
Hai să luăm un exemplu concret de afacere: un cabinet stomatologic în Cluj.
Conform Colegiului Medicilor Stomatologi Cluj, există aproximativ 1600 de medici stomatologi activi și înregistrați.
Să presupunem că doar 5% din ei (adică 80) apelează la optimizare SEO.
Deja avem o problemă. Prima pagină Google are doar 10 poziții organice.
E imposibil ca toți 80 să apară pe prima pagină pentru cuvinte cheie generice.
Și chiar dacă cineva îți face asceastă promisiune, ce trebuie să reții tu, ca proprietar de afacere, este că SEO nu e suficient.
Simplul fapt că site-ul tău apare pe prima pagină Google pentru o mână de cuvinte cheie, nu înseamnă nimic.
Contează următorul pas
Apari prima pagină? Felicitări!
Ai și vizitatori? Perfect.
Știu că această întrebare sună caraghios. Dar chiar așa e.
Pentru a transforma acel vizitator venit de pe Google în client, mai sunt 3 pași de urmat (pe care mulți îi ratează).
Adevărul este că majoritatea agențiilor de optimizare își limitează serviciile în a aduce vizitatori către site-uri.
Apoi îți arată rapoarte, grafice și analize. Dar toate astea nu contează pentru tine.
Ceea ce contează pentru tine, este să îți aducă clienți.
La urma urmei, pentru asta plătești, nu? Pentru clienți noi.
Fie că apelezi la optimizare SEO, sau plătești anunțuri pentru a-ți promova afacerea, trebuie să respecți următorii 3 pași:
Vizitatorul trebuie să înțeleagă ce oferi (1/3)
Optimizarea SEO nu înseamnă o mulțime de cuvinte cheie îngrămădite pe pagină.
Chiar dacă mulți fac asta, această tehnică de optimizare manipulare pentru motoarele de căutare îți va aduce doar click-uri și nicio vânzare.
Nu adăuga cuvintele cheie în fiecare subtitlu și la fiecare a doua frază. Tehnica asta funcționa acuma 10 ani.
Concentrează-te să explici clar ce poți să oferi potențialilor tău clienți.
Ce urmează?
Vizitatorul trebuie să deducă faptul că tu ești cea mai bună soluție pentru problema cu care se confruntă (2/3)
Tu, profesionistul, cunoști beneficiile și valoarea serviciilor tale. Însă trebuie să le înțeleagă și potențialul tău client.
Cum să îi prezinți aceste lucruri?
Sfatul meu este să te axezi pe:
- Beneficiile serviciilor sau produselor tale Detaliază în ce mod îl ajută serviciile sau produsele pe care le oferi
- Afișează recenzii primite de la alți clienți Dacă ai un stratup și nu ai primit încă recenzii, nu te îngrijora, vor veni și ele
- Cum te diferențiezi de competitorii tăi? Descrie concis ce îi oferi diferit față de restul pieței
Și ultimul și cel mai important pas:
Vizitatorul trebuie să vadă clar cum să te contacteze (3/3)
Probabil te gândești "Am numărul de telefon afișat în header, footer și pe pagina de contact. Sigur știu oamenii cum să mă contacteze.".
Ei bine, când am început să ofer optimizare SEO (prin 2013), așa am crezut și eu. Dar sunt rușinat de cât de tare m-am înșelat!
Dacă pagina ta nu are un call to action clar, vei pierde un procent semnificativ din potențialii clienți veniți din SEO.
Nu presupune că oamenii vor da scroll până în footer sau că vor accesa și pagina ta de contact.
Sigur, unii o vor face.
Dar marea majoritate doar îți vor citi pagina (în care ai investit o grămadă de timp și bani) iar apoi vor apăsa butonul Back.
Un call to action (CTA) eficient trebuie să:
- Să iasă în evidență Call to action-ul trebuie să fie vizibil (nu îl eclipsa cu bannere sau animații fără sens)
- Să fie clar Oamenii trebuie să înțeleagă exact ce va face acel buton
- Să fie descriptiv Cuvintele generice de tipul "Submit", "Trimite" sau "Click aici" sunt total nepotrivite
Dar să trecem la afacerea ta, pentru că de asta citești acum aceste rânduri.
Ai nevoie de ajutor cu eforturile tale SEO?
Dacă te confrunți cu lipsa clienților proveniți din Google, noi te putem ajuta.
Lucrăm puțin mai diferit de restul:
Îmbinăm optimizarea SEO cu optimizarea conversiei
La fel ca tine, urmărim să obținem rezultate. Rezultatele care contează.
Rezultatele optimizării SEO nu țin doar de numărul pagini Google pe care apare site-ul tău, numărul poziției în căutări sau numărul de click-uri.
Noi lucrăm să îți aducem clienți.
O campanie de optimizare SEO realizată corect poate să:
- Să îți facă afacerea cunoscută Folosind cuvintele cheie potrivite, vei ieși în întâmpinarea potențialilor tăi clienți
- Să îți aducă clienți noi Vei ajunge la oamenii care caută și sunt interesați de ceea ce oferi
- Te ajută să economisești bani din bugetul pentru promovare O campanie SEO îți poate aduce clienți lună de lună, fără investiții suplimentare
Și toate astea, fără o cheltuială lunară pe termen nedefinit ca și în cazul anunțurilor plătite.
Cum poți beneficia de optimizare SEO
Poți apela la serviciile noastre de optimizare de oriunde din țară.

Raul Maroșan
Specialist SEO · 0775 159 785
Specialist SEO
Colaborăm pentru ca site-ul tău să îți aducă vizitatori prin SEO. Și îți optimizăm conversia să îți generăm clienți.
Cere detalii pe WhatsAppCere detalii pe Messenger