Cum am ajutat un fotograf să obțină 1,600+ potențiali clienți (lunar)

Raul Maroșan

Raul Maroșan, 3 Decembrie 2022

În acest studiu de caz îți voi prezenta cum am ajutat site-ul unui fotograf de evenimente să genereze un plus de 1,600 de potențiali clienți lunar.

Și asta folosind doar 2 pagini realizate în urma unui keyword research corect.

Din cele 939 de pagini existente ale site-ului, cele 2 pagini sunt răspunzătoare pentru aproximativ 85% din totalul traficului:

Printscreen Google Search Console cu grafic cu click-uri și impresii pentru ultimele 12 luni
Captură de ecran cu paginile ordonate descrescător după numărul de clickuri pe ultimele 12 luni

În cele ce urmează vei afla:

  • Importanța keyword research-ului Vei afla cum am ales subiectele pentru cele 2 pagini care generează aceste rezultate
  • De ce calitatea paginilor este mai importantă decât cantitatea Vei afla cum 0.2% din paginile acestui site sunt răspunzătoare pentru 85% din rezultate
  • Și ce nu trebuie să faci Vei afla câteva dintre "sfaturile" primite de la unii "experți" pe care trebuie să le eviți

Să începem cu câteva precizări:

Precizări despre acest proiect

Nu voi dezvălui informații detaliate cu privire la site sau la paginile create pentru a proteja eforturile noastre SEO.

Voi face referire la cele două pagini folosind aliasurile "Pagina A" respectiv "Pagina B".

Graficele anuale prezintă fluctuații deoarece nișa clientului nostru este una sezonieră. Iar volumele de căutare pentru cuvintele cheie folosite în aceste paginii variază pe durata unui an calendaristic.

Numărul de aproximativ 1,600 de potențiali clienți reprezintă o medie lunară a intervalului de analiză 11.05.2021 - 10.05.2022.

În plin sezon, numărul de clickuri generate de cele 2 pagini pe o perioadă de 30 de zile ajunge cumulat la peste 2,500.

Vei vedea în următoarele capturi cum într-o perioadă cu cerere, "Pagina A" a generat 1,740 de clickuri iar "Pagina B" 802:

Printscreen Google Search Console cu grafic cu click-uri și impresii al Paginii A pentru 30 de zile
Captură de ecran cu numărul de clickuri pentru "Pagina A" într-o lună în plin sezon
Printscreen Google Search Console cu grafic cu click-uri și impresii al Paginii B pentru 30 de zile
Captură de ecran cu numărul de clickuri pentru "Pagina B" într-o lună în plin sezon

Eforturile SEO ale clientului nostru

Înainte să ne contacteze, proprietarul acestui site a făcut propriile lui încercări de optimizare.

În mare parte s-a bazat pe ce a citit online și pe "sfaturile" primite de la așa-ziși "specialiști":

A creat o mulțime de pagini

A auzit de la unii experți că trebuie să publice constant conținut nou.

Astfel, site-ul său a ajuns la un număr impresionant de 939 de pagini conform Google Search Console:

Printscreen Google Search Console cu numărul de pagini din sitemap
Captură de ecran din Google Search Console cu numărul paginilor valide și indexate
Cu alte cuvinte doar a pierdut o grămadă de timp și resurse. Cele 939 de pagini pe care le-a realizat aduc aproximativ 3,000 de clickuri pe an. Practic în medie fiecare pagină generează doar 3 clickuri pe an.

A folosit cuvintele cheie de multe ori

A auzit de la alții că trebuie să folosească de multe ori cuvintele cheie pe pagină.

Astfel a început să repete cuvintele cheie în titlul paginilor, în subtitluri și de nenumărate ori în conținut.

Singurul lucru pe care l-a obținut a fost o serie de pagini imposibil de citit.

A cumpărat backlink-uri

Unii "specialiști" l-au sfătuit că are nevoie de backlink-uri. Multe backlink-uri.

Așa că a început să cumpere lună de lună linkuri către site-ul său.

Doar a risipit o grămadă de bani fără niciun efect măsurabil.

Toate aceste eforturi au avut rezultate. Până la un moment dat.

Însă Google face modificări la algoritm zilnic. Iar site-ul lui a început să scadă în afișări, clickuri și implicit în numărul de clienți generați prin site.

Așa că a decis să ne contacteze. Iar noi:

Am ales o altă abordare

Am mizat pe crearea de conținut relevant pentru potențialii săi clienți.

Conținut legat de obiectul său de activitate.

Am început cu keyword research-ul

Am folosit Semrush pentru a identifica o serie de cuvinte relevante afacerii sale.

Am ales 2 cuvinte cheie principale, câte unul pentru fiecare pagină:

Pentru "Pagina A" cuvântul cheie a avut un volum estimativ de 830 de căutări lunare, cu 4,400 de căutări pentru cuvinte asociate acestui termen.

Iar pentru "Pagina B" am mizat pe un cuvânt cheie cu un volum de căutare lunar estimat la 3,400, și un număr aproximativ de 29,700 de căutări pentru cuvintele asociate.

Ambele cuvinte cu o dificultate estimată la 14% de analizele Semrush.

Cuvintele pe care le-am ales nu au fost legate în mod direct de serviciile prestate de clientul nostru.

Și am creat 2 pagini care să aducă trafic

Folosind cuvintele cheie pe care le-am identificat, am creat două postări de blog.

Câteva detalii despre aceste pagini:

  • Structurate ca ghiduri practice Ambele articole au fost redactate sub forma unor ghiduri practice
  • Au conținut relevant Informația prezentată în aceste postări este utilă pentru potențialii clienți ai fotografului
  • Am folosit cuvinte uzuale Textul este scris folosind cuvintele și expresiile folosite de oamenii în căutări

Această tehnică nu promovează direct serviciile clientului nostru.

Modul de lucru poate sună contraintuitiv, dar iată ce rezultate am obținut:

Rezultatele strategiei noastre

Tehnica "marketing generos" a avut rezultate măsurabile și în acest caz:

991 de cuvinte generează afișări

"Pagina A" are un total de 473 de cuvinte cheie pentru care apare în rezultatele căutărilor:

Printscreen Google Search Console pentru Pagina B cu click-uri și impresii pentru cuvintelor cheie pe ultimele 12 luni
Captură de ecran cu statistica cuvintelor cheie ale "Paginii A" pe ultimele 12 luni

Iar din acest număr, 109 cuvinte cheie generează afișări pe prima pagină Google.

În ceea ce privește "Pagina B", numărul cuvintelor cheie se ridică la 518:

Printscreen Google Search Console pentru Pagina B cu click-uri și impresii pentru cuvintelor cheie pe ultimele 12 luni
Captură de ecran cu statistica cuvintelor cheie ale "Paginii B" pe ultimele 12 luni

Dintre care, 63 de cuvinte cheie sunt răspunzătoare pentru afișări pe prima pagină Google.

Aproximativ 20,000 de clickuri pe an

Cele 939 de pagini ale site-ului aduc cumulat un total de 23,100 de clickuri pe an:

Printscreen Google Search Console cu grafic cu click-uri și impresii pentru ultimele 12 luni
Captură de ecran cu evoluția numărului de clickuri și afișări pe ultimele 12 luni

Iar din acest număr de potențiali clienți, cele 2 pagini realizate de noi sunt răspunzătoare pentru următoarele rezultate:

"Pagina A" aduce un total de 13,864 de clickuri pe an:

Printscreen Google Search Console cu grafic cu click-uri pentru Pagina A pe ultimele 12 luni
Captură de ecran cu evoluția numărului de clickuri pentru "Pagina A" pe ultimele 12 luni

Iar "Pagina B" aduce anual un plus de 5,661 clickuri:

Printscreen Google Search Console cu grafic cu click-uri pentru Pagina B pe ultimele 12 luni
Captură de ecran cu evoluția numărului de clickuri pentru "Pagina B" pe ultimele 12 luni

Împreună, cele 2 pagini (din totalul de 939 de pagini ale site-ului) aduc un total de 19,525 de clickuri pe an.

Cu alte cuvinte, din cele 23,000 de clickuri anuale pentru întreg site-ul web, aproape 20,000 provin din cele 2 pagini pe care le-am realizat pentru clientul nostru.

Peste 1,600 de potențiali clienți lunar

Cele 19,525 de clickuri generate anual ne dau o medie de 1627 de clickuri pe lună.

Un rezultat destul de bun, având în vedere că acești potențiali clienți provin din doar 2 pagini.

Concluzii

Paginile pe care le-am creat pentru acest client sunt utile pentru cititori. Și generează un număr considerabil de clickuri de pe Google.

Dacă vrei și tu pagini care să genereze trafic, contactează-ne pentru o ședință gratuită.

În urma acesteia vom vedea dacă te putem ajuta și pe tine să îți crești numărul de vizitatori.