Cum am ajutat un medic să genereze 51,000 de potențiali clienți (anual)

Raul Maroșan

Raul Maroșan, 10 Iulie 2023

În acest studiu de caz îți voi prezenta cum am ajutat site-ul unui medic specialist să obțină peste 1 milion de afișări și peste 51,000 de potențiali clienți pe an.

Printscreen Google Search Console cu grafic cu click-uri și impresii pentru ultimele 12 luni
Captură de ecran cu evoluția numărului de clickuri și afișări pe ultimele 12 luni

Atenție! Vorbim de un site nișat pe o singură specialitate medicală. Și o afacere gestionată de un singur medic.

În cele ce urmează vei afla:

  • Tehnicile folosite Vei afla ce tehnici am folosit pentru a ajunge la un număr de 51,000 de potențiali clienți
  • Cum am economisit 45,000 de euro Vei afla cum am ajutat clientul nostru să economisească peste 45,000 de euro din bugetul destinat publicității
  • Și tipul strategiei SEO Vei afla ce strategie am ales pentru a avea rezultate constante și pe termen lung

Să începem.

Mențiuni despre acest proiect

Înainte de toate voi începe cu câteva mențiuni.

În primul rând, la cererea proprietarului site-ului web, nu voi dezvălui informații detaliate cu privire site.

În al doilea rând, noi doar am ajutat la generarea acestui trafic.

Ar fi nedrept să ne asumăm tot meritul pentru aceste rezultate.

Proprietarul site-ului este un profesionist în domeniul medical și a lucrat enorm pentru a scrie sub îndrumarea noastră conținut de calitate pentru cititorii lui.

Rezultate măsurate

Și mai trebuie să știi că nu vorbim de estimări.

Acest studiu de caz prezintă rezultate provenite din căutările organice și măsurate în Google Search Console în perioada 11.05.2021 - 10.05.2022.

Site-ul a avut un număr mult mai mare de vizitatori proveniți din social media și din accesări directe.

Însă studiul nostru analizează doar rezultatele obținute prin campania SEO.

Rezultate constante

Iar rezultatele obținute pentru acest client sunt constante, cu fluctuații foarte mici.

Lunar, site-ul aduce un trafic de aproximativ 5,000 de potențiali clienți:

Printscreen Google Search Console cu grafic cu click-uri și impresii pentru ultimele 16 luni
Captură de ecran cu evoluția numărului de clickuri și afișări pe ultimele 16 luni

Acestea fiind spuse, să continuăm prezentarea.

Strategia pe care am ales-o

Am optat pentru o strategie SEO white hat care garanta o creștere constantă cu rezultate pe termen lung.

Fără link-uri plătite.

Fără încercări de manipulare a motoarelor de căutare.

Am mizat pe conținut specializat, de calitate, aliniat cu informațiile căutate de oameni.

Metoda CCC pentru găsirea cuvintelor cheie

Am folosit metoda CCC pentru a găsi cuvintele cheie pe care să ne axăm.

Această tehnică ne-a ajutat să descoperim cuvinte căutate și relevante pentru serviciile medicale prestate de clientul nostru.

Conținutul site-ului tău trebuie să pornească întotdeauna de la cuvintele căutate de potențialii tăi clienți.

Cuvintele cheie pe care le-am descoperit cu ajutorul Semrush au fost folosite pentru a crea:

Conținut de calitate

Articolele medicale de specialitate au stat la baza acestor rezultate SEO.

Te vei întreba de câte pagini a fost nevoie pentru a ajunge la peste 1 milion de afișări pe an.

Pentru a ajunge la acest număr (puțin peste 3,000 de afișări pe Google zilnic), au fost necesare doar 35 de pagini:

Printscreen Google Search Console cu numărul de pagini din sitemap
Captură de ecran din Google Search Console cu numărul paginilor valide și indexate

Site-ul are doar 35 de pagini indexate de Google.

Iar acest număr include paginile principale (prima pagină, pagina de servicii, pagina de contact).

Toate aceste pagini au fost scrise în totalitate de clientul nostru.

Ele au fost redactate sub atenta noastră îndrumare:

  • Subiectele tratate Subiectele au fost alese de comun acord în funcție de estimările volumelor de căutare
  • Cuvintele cheie Cuvintele folosite în text au fost alese în urma unor analize detaliate
  • Structura paginilor Conținutul articolelor a fost structurat folosind tehnicile noastre de optimizare

Paginile au fost scrise pe parcursul mai multor luni, în funcție de disponibilitatea medicului.

Și rând pe rând acestea au fost trimise spre indexul Google pe măsură ce au fost publicate.

Ce am făcut mai departe?

Am rugat clientul să aleagă 5 servicii pe care vrea să ne axăm.

Iar aceste 5 pagini au fost rescrise complet de noi și ulterior revizuite de client pentru corectitudinea informației medicale.

Pagini optimizate

Am obținut 4 pagini care aduc aproape 80% din numărul anual de clickuri.

4 din cele 5 pagini pe care le-am redactat aduc cel mai mare trafic raportat la întregul site (primele 4 din tabel):

Printscreen Google Search Console cu tabelul cu principalele pagini și statistici
Captură de ecran cu paginile ordonate descrescător după numărul de clickuri pe ultimele 12 luni

Din cele 5 articole rescrise de noi, 4 sunt răspunzătoare pentru 40,000 de click-uri pe an.

Dar să vorbim concret despre rezultate.

Rezultatele obținute

Rezultatele campaniei SEO în cifre:

Peste 1 milion de afișări

Cele 35 de pagini ale site-ului aduc un total de 1.13 milioane de afișări anual.

Peste 1000 de cuvinte cheie

Search Console limitează rapoartele cu privire la cuvintele cheie pentru care site-ul iese în căutări la 1,000:

Printscreen Google Search Console cu tabelul cu principalele cuvinte cheie și statistici
Captură de ecran a cuvintelor cheie ordonate descrescător după numărul de clickuri pe ultimele 12 luni

Din cele 1,000 de cuvinte disponibile pentru analiză, 459 de cuvinte cheie generează afișări ale site-ului pe prima pagină Google.

Peste 51,200 de clickuri

Să aproximăm cât înseamnă asta în clienți noi.

Cu o rată medie de conversie pe domeniul medical de aproximativ 3.2%, asta înseamnă un plus de 1,638 pacienți noi pe an proveniți din Google.

Valoarea traficului

Analiza site-ului efectuată cu Semrush coroborată cu volumele de trafic reale înregistrate în Google Search Console estimează valoarea traficului la 4,649 lei pe lună.

Ce înseamnă acest lucru?

Pentru a avea același volum de trafic provenint din anunțuri plătite, bugetul clientului nostru pentru publicitate ar trebui să fie de aproximativ 4,649 lei lunar.

În același timp, valoarea anuală a traficului obținut prin campania SEO se ridică la 55,788 lei.

Cu alte cuvinte, clientul nostru economisește aproximativ 11,293 euro pe an din bugetul destinat publicității.

Și care e partea cea mai bună?

Această campanie SEO pe care am prezentat-o a fost realizată în urmă cu 4 ani.

Iar rezultatele de care am discutat sunt constante, an de an.

În urma strategiei noastre de optimizare, până la data publicării acestui studiu de caz, clientul nostru a economisit peste 45,000 de euro din bugetul destinat promovării afacerii sale.

Concluzii

Conținutul pe care l-am optimizat pentru acest site rezonează cu cititorii.

Îi ajută pe oameni să afle mai multe despre problemele medicale cu care se confruntă.

Și le prezintă ce opțiuni de tratament au.

Nu în ultimul rând, aceste pagini aduc clienți lună de lună.

Dacă vrei și tu rezultate SEO măsurabile care generează vânzări, contactează-ne pentru o ședință gratuită.

În urma acesteia vom vedea dacă te putem ajuta și pe tine să îți crești afacerea online.