Află care este diferența dintre promovarea prin SEO și Anunțurile Google
În acest studiu de caz vom analiza diferența dintre SEO și promovarea prin anunțuri plătite.
Procedura de lucru:
- Vom vedea distribuția clickurilor pe rezultatele de căutare Google
- Vom analiza volumul de trafic obținut de o pagină optimizată prin SEO
- Și vom estima costul obținerii aceluiași trafic prin Google Ads
Scopul acestui studiu de caz este de a înțelege mai bine valoarea unei campanii SEO realizate corect.
Vom analiza împreună costurile fiecărui canal de promovare. Și vom lua un exemplu concret pentru a înțelege mai bine diferențele dintre cele două.
Mențiuni despre acest studiu de caz
Studiul este realizat pe nișa "mărirea buzelor cu acid hialuronic" și cuvinte cheie asociate.
Analiza este realizată pentru perioada: 1 Noiembrie 2021 - 31 Octombrie 2022.
Costurile sunt aproximate și pot să difere drastic pentru alte cuvinte cheie sau alt interval de timp.
Să începem cu asta:
Ce rol au SEO și PPC?
Atât SEO (optimizarea pentru motoarele de căutare) cât și PPC (pay per click, de exemplu Google Ads) au rolul de a aduce vizitatori către site-ul tău.
Odată ajunși pe site, urmează etapa de conversie pentru a transforma vizitatorii în clienți. Dar despre asta discutăm cu altă ocazie.
În acest studiu de caz ne vom axa strict pe achiziția de potențiali clienți.
Să vedem în primul rând cum se diferențiază cele două canale de promovare:
Avantaje și dezavantaje
Ambele surse de potențiali clienți vin cu avantaje și dezavantaje:
Avantajele SEO
Ce avantaje ai pentru potențialii clienți proveniți din căutări organice:
- Cheltuială unică O pagină optimizată corect o plătești o singură dată
- Generează mai multe clickuri Poate genera cu pănă la de 19 ori mai multe clickuri decât un anunț plătit
- Rezultate constante Pagina va aduce lunar oameni interesați de ceea ce oferi
Avantajele Google Ads
Care sunt avantajele promovării prin anunțuri Google?
- Rezultate rapide Un anunț plătit îți poate aduce clienți imediat
- Poziție pe Google Anunțurile sunt poziționate înaintea rezultatelor organice
Dezavantajele SEO
Care sunt dezavantajele promovării prin SEO:
- Rezultate obținute în timp Paginile optimizate SEO vor genera clienți abia după 3-6 luni
Dezavantajele Google Ads
Care sunt aspectele negative ale promovării prin anunțuri Google?
- Clickuri mai puține Rata de click pe anunțuri este mult mai mică decât pentru rezultate organice
- Costuri constante Anunțurile plătite presupun o cheltuială lunară constantă
- Sunt condiționate de plată Rezultatele diferă în funcție de bugetul alocat
- Sunt condiționate de buget Anunțul tău va fi depășit de competitorii tăi cu bugete mai mari
Să ne uităm peste niște cifre:
Rata de click: Anunțuri versus SEO
Rata de click este procentul persoanelor care dau click pe un anumit link din pagina cu rezultate de căutare.
Să luăm un exemplu:
Presupunem că 100 de persoane caută pe Google "marirea buzelor cu acid hialuronic".
Dintre aceștia, 39 de persoane vor alege să dea click pe primul rezultat Google. În acest caz, rata de click pentru primul rezultat este de 39%.
Cum arată distribuția click-urilor pe Google
Conform unei analize realizate de compania First Page Sage, rata de click pentru orice căutare pe Google arată în felul următor:
- Anunțul #1: va primi 2.1% din click-uri
- Anunțul #2: va primi 1.4% din clickuri
- Rezultatul organic #1: va primi 39,8% din clickuri
- Rezultatul organic #2: va primi 18.7% din clickuri
- Rezultatul organic #3: va primi 10.2% din clickuri
- Rezultatul organic #4: va primi 7.4% din clickuri
- Rezultatul organic #5: va primi 5.1% din clickuri
Poți vedea această distribuție mai jos:

Anunțurile au o rată de click mult mai mică decât rezultatele SEO.
Prima poziție organică primește 39.8% din toate clickurile. Iar primul anunț plătit (cu cel mai mare buget) primește 2.1% din toate clickurile.
Ce înseamnă concret aceste procente?
Chiar dacă ești abia poziția #5, tot vei primi mai multe clickuri (dublu) decât anunțul care dispune de cel mai mare buget pentru acea căutare.
Să vorbim despre trafic și valoarea acestuia:
Traficul generat prin SEO
Numărul de vizite generate strict prin clickuri organice pentru pagina din acest studiu este de 19200:

Cu alte cuvinte, pagina optimizată SEO aduce 19200 de potențiali clienți pe an.
Iar pe grafic vedem o creștere constantă a acestui număr.
Dar cât ar costa acest trafic dacă ar proveni din anunțuri Google?
Costului estimativ Google Ads
Am continuat cu analiza cuvintelor cheie sugerate de Google Ads pentru "acid hialuronic" și costul per click al acestora.
Pentru a obține rezultate cât mai reale am păstrat doar termenii ce conțin cuvinte generice.
Și am exclus căutările cu denumiri de brand (au cost pe click foarte mare și ar fi umflat artificial rezultatul nostru):

Analiza cuvintelor cheie sugerate de Google ne-a dat un cost mediu per click de 2.33 lei.
Cu alte cuvinte, fiecare vizitator provenit din anunțurile Google ar fi costat 2.33 lei.
Înmulțim numărul de vizite obținute prin SEO cu costul mediu per click:
19200 x 2.33 lei = 44736 lei
Același număr de vizitatori proveniți prin anunțurile promovate ar fi costat aproximativ 9125 euro pe an.
Pagina pe care am analizat-o a avut un cost unic de 720 euro pentru a fi optimizată SEO.
Altfel spus, o investiție de 720 euro aduce un trafic anual ce valorează 9125 euro.
Să rezumăm această analiză:
Concluzii
Optimizarea SEO poate să îți aducă cu până la de 19 ori mai mulți potențiali clienți decât un anunț plătit.
Traficul obținut din rezultate organice este constant, fără o investiție lunară ca și în cazul anunțurilor.
Pentru a genera același număr de vizitatori, optimizarea pentru motoarele de căutare are costuri substanțial mai mici pe termen mediu și lung.
Și nu în ultimul rând, SEO îți dă posibilitatea să îți depășești competitorii fără creșterea constantă a bugetului tău de promovare.
Dacă vrei și tu rezultate SEO măsurabile care generează vânzări, contactează-ne pentru o ședință gratuită.
Aplică aici: